Brifing Dosyamız
Brifing Dosyamıza ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı tıklayınız.
meb_iys_dosyalar/46/11/759938/dosyalar/2024_05/09230459_brifingdosyasi2023yeni.doc
T.C DULKADİROĞLU KAYMAKAMLIĞI Malik Ejder İmam Hatip Ortaokulu Müdürlüğü |
BRİFİNG DOSYASI 2023 - 2024 |
İçindekiler
1. Okulun kimlik bilgileri 3
2. Okulun GENEL ÖZELLİKLERİ ……4-5
3. TEKNOLOJİK DONANIM………………………………………………………………………………………………………………………..……….5-6
4. PERSONEL BİLGİLERİ……………………………………………….............................................................................6
4.1 OKULDA ÇALIŞAN PERSONEL SAYISI…………………………………………………………………………………………….6
4.2 PERSONELLERİN EĞİTİM DURUMLARI………………………………………………………………………………………………………..7
4.3. ÖĞRETMEN NORM KADRO BİLGİLERİ………………………………………………………………………………………………………..7
4.4. PERSONEL LİSTESİ…………………………………………………………………………………………………………………………………….8
5. ÖĞRENCİ BİLGİLERİ………………………………………………………………………………………………………………………………9
5.1 ŞUBE ÖĞRENCİ SAYILARI…………………………………………………………………………………………………………………..………9
5.2 ÖZEL EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNE İLİŞKİN VERİLER………………………………………………………………………………………….9
5.3 YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN VERİLER…………………………………………………………………….…………...10
5.4 ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN VERİLER………………………………………………………………………………………………………..………10
5.5 KARŞILAŞTIRILMALI ÖĞRENCİ / ÖĞRETMEN DURUMU……………………………………………………………….….……….11
6. OKULUN MALİ DURUMU………………………………………………………………………………………………………………….…..……..12
7. KURULLAR VE KOMİSYONLAR………………………………………………………………………………………………………….…..………13
8. OKULUMUZUN VİZYONU…………………………………………………………………………………………………………………….….……13
9. OKULUMUZUN MİSYONU……………………………………………………………………………………………………………………....…..13
10. YÜRÜTÜLEN PROJELER………………………………………………………………………………………………………………………….…….14
11. KURUMUN BAŞARILARI………………………………………………………………………………………………………………………….……14
12. KURUMUN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ……………………………………………………………………………………….…..15
13. KURUMUMUZDAN KARELER……………………………………………………………………………………………….………………….……16
Bulunduğu İlçe – İl Adı |
DULKADİROĞLUOĞLU - KAHRAMANMARAŞ |
Resmi Adı |
Malik Ejder İmam Hatip Ortaokulu |
Adres |
Sümer Mah. 62026. Sokak No:2A Sümer Ortaokulu 3. Kat Dulkadiroğlu/Kahramanmaraş |
Telefon |
05545707818/5336182681 |
Faks |
- |
E-Posta |
759938@meb.k12.tr |
Web |
https://malikejderiho.meb.k12.tr |
Öğretim Şekli |
İkili (Öğleci) |
Hizmete Başlama Tarihi |
2015 |
Kurum Kodu |
759938 |
Yabancı Dili |
İngilizce |
Okul Müdürü |
Mehmet DOĞAN |
Tarihçesi |
Okulumuz 1996-2001 yılları arası İlahiyat Fakültesi olarak eğitim faaliyetlerinde bulunmuştur. Okulumuz 2001-2015 yıllarında Egemenlik İlköğretim Okulu olarak Eğitim – Öğretim faaliyetleri yapmıştır. Okulumuz Milli Eğitim Bakanlığımızca, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Malik Ejder İmam Hatip Ortaokulu olarak açılış onayı alarak İmam Hatip Ortaokulu eğitim vermeye başlamıştır. 2021 yılında okulumuzun yıkılma kararının ardından boşaltılmıştır. 2021 tarihinden itibaren geçici süreliğine eğitime Sümer Ortaokulunda öğleci olarak ikili eğitim vererek devam etmektedir. Okulumuzun kullanımında 6 dersliği, 1 Öğretmenler Odası, 1 Yardımcı Personel Odası, 1 Müdür Yardımcısı Odası, 1 Müdür Odası, 1 adet Mescid ve 1 adet de Arşiv Odasıyla birlikte 10 adet oda bulunmaktadır. 4 Erkek (Biri Klozet) , 4 Kız (Biri Klozet) öğrenci tuvaleti bulunmaktadır. |
Bina ve Arsa Bilgileri |
Arsa Alanı : 10.877,29 m²
|
Derslik Sayısı |
7
|
Müdür Odası
|
1 |
Müdür Yardımcısı Odası |
1 |
Öğretmenler Odası |
1 |
Memur Odası |
1 |
Mescid |
1 |
Isınma Şekli, Su ve Elektrik Durumu: |
Doğalgaz ile ısınıyor. Şehir şebeke suyu kullanılıyor. Şehir şebeke cereyanı kullanılıyor.
|
Güvenlik ve Hijyen |
İlçe Emniyet Amirliği tarafından okulumuzda güvenlik önlemleri alınmaktadır. Okulun bütün bölümleri mobesa güvenlik kamerasıyla izlenmektedir. Okulda hijyen ve temizlik: 1 Piktes kapsamında ve 2 çalışanda TYP kapsamında temizlik işleri yürütülmektedir. |
Arşiv |
1
|
Kayıt Kabul Şartları |
İsteğe bağlı kayıt yapılmakta.
|
Araç -Gereçler |
2023 |
İhtiyaç |
Bilgisayar |
4
|
- |
Dizüstü Bilgisayar |
-
|
1 |
Yazıcı |
4
|
- |
Tarayıcı |
1
|
3 |
Tepegöz |
-
|
- |
Projeksiyon |
-
|
1 |
Televizyon |
-
|
1 |
İnternet Bağlantısı |
1
|
- |
Fen Laboratuarı |
-
|
1 |
Bilgisayar Lab. |
-
|
1 |
Faks |
-
|
1 |
Fotoğraf Makinesi |
-
|
1 |
Kamera |
8
|
- |
Okulun İnternet Sitesi |
1
|
- |
|
Kadrolu |
Hizmet Alımı
|
Görevlendirme |
Sözleşmeli |
Ücretli |
Toplam |
İhtiyaç
|
Norm Fazlası |
Yönetici
|
2 |
- |
- |
|
- |
2 |
- |
- |
Öğretmen
|
10 |
- |
2 |
1 |
1 |
14 |
2 |
4 |
Memur
|
1 |
- |
- |
|
- |
1 |
- |
- |
Hizmetli
|
3 |
- |
- |
|
- |
3 |
- |
- |
TOPLAM
|
11 |
0 |
3 |
|
1 |
14 |
3 |
- |
2024 Yılı İtibariyle Öğretmenlerin Eğitim Durumu
|
|||
Sıra |
Eğitim Düzeyi |
Sayı |
Yüzde |
1 |
Ön Lisans |
- |
-
|
2 |
Lisans |
14 |
% 87,5
|
3 |
Yüksek Lisans |
2 |
% 12,5 |
SIRA NO |
BRANŞ ADI |
NORM KADRO |
KADROLU |
GÖREVLNDİRME |
ÜCRETLİ |
ÜCRETSİZ İZİN |
NORM İHTİYAÇ |
NORM FAZLALIK |
1 |
TÜRKÇE |
1 |
2 |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
MATEMATİK |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
- |
-
|
3 |
FEN BİLİMLERİ |
1 |
2 |
- |
- |
- |
- |
1 |
4 |
SOSYAL BİLGİLER |
1 |
- |
1 |
- |
- |
1 |
- |
5 |
YABANCI DİL |
1 |
- |
- |
1 |
- |
1 |
- |
6 |
DİN KÜLTÜRÜ |
2 |
2 |
- |
- |
- |
- |
- |
7 |
ANA SINIFI |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
-
|
8 |
BEDEN EĞİTİMİ |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
9 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
1 |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
Sıra |
Adı ve Soyadı |
Görevi / Branşı |
Kadro Durumu |
1 |
Mehmet DOĞAN |
Müdür |
Kadrolu |
2 |
Yusuf AY |
Müdür Yardımcısı |
Kadrolu |
3 |
Şakir YAŞAR |
Türkçe Öğretmeni |
Kadrolu |
4 |
Özlem YAŞAR |
Türkçe Öğretmeni |
Kadrolu |
5 |
Tuğba ATA |
Matematik Öğretmeni |
Kadrolu |
6 |
Ahmet Emin KONDU |
Matematik Öğretmeni |
Görevlendirme |
7 |
Ayşegül BAYRAKTAR |
Fen Bilimleri |
Kadrolu |
8 |
Hatice KIRKGEÇİT |
Fen Bilimleri |
Kadrolu |
9 |
Semih EKER |
Sosyal Bilgiler |
Görevlendirme |
10 |
Ayşegül GÜZEL |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi |
Kadrolu |
11 |
Hanife Tuba KOÇ |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi |
Kadrolu |
12 |
Yüksel BELVEREN |
İngilizce |
Ücretli |
13 |
Sakine ERDOĞAN |
Arapça |
Sözleşmeli |
14 |
Betül ÇABUK |
Anasınıfı |
Kadrolu |
15 |
Ali YETER |
Bilişim Teknolojileri |
Kadrolu |
16 |
Sibel KİRİŞÇİ |
Beden Eğitimi |
Kadrolu |
17 |
Tahir DOĞAN |
Yardımcı Personel |
PİKTES |
18 |
Ayşe AKMAZ |
Yardımcı Personel |
TYP |
19 |
Emine BORAZAN |
Yardımcı Personel |
TYP |
|
Anasınıfı |
5 A SINIFI |
5 B SINIFI |
6 A SINIFI |
7 A SINIFI |
7 B SINIFI |
8 A SINIFI |
TOPLAM |
Şube Sayısı |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
7 |
Kız Öğrenci Sayısı |
6 |
7 |
10 |
9 |
8 |
9 |
7 |
56 |
Erkek Öğrenci Sayısı |
3 |
10 |
8 |
8 |
8 |
10 |
13 |
60 |
Öğrenci Sayısı Toplam
|
9 |
35 |
17 |
35 |
20 |
116 |
|
Anasınıfı |
5 A SINIFI |
5 B SINIFI |
6 A SINIFI |
7 A SINIFI |
7 B SINIFI |
8 A SINIFI |
TOPLAM |
Şube Sayısı |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
7 |
Tam Zamanlı Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrenciler |
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
Evde Eğitim Alan Öğrenciler |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Bilim Sanat Merkezine Giden Öğrenciler |
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenci Sayısı Toplam
|
- |
1 |
- |
- |
- |
- |
ÜLKESİ |
EĞİTİM KADEMESİ |
|||||
Anasınıfı |
5. Sınıf |
6. Sınıf |
7. Sınıf |
8. Sınıf |
TOPLAM |
|
IRAK |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
SURİYE |
2 |
8 |
9 |
10 |
4 |
33 |
DİĞER |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
TOPLAM |
2 |
8 |
9 |
10 |
4 |
33 |
Yıllara Göre Öğrenci Mevcutları
|
|||||||||||
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
2024-2025
|
||||||
K |
E |
K |
E |
K |
E |
K |
E |
K |
E
|
|
|
94 |
126 |
81 |
114 |
88 |
118
|
57 |
85 |
56 |
60 |
|
|
220 |
195 |
206
|
142 |
116 |
|
Karşılaştırmalı Öğretmen/Öğrenci Durumu
|
|||||
|
ÖĞRETMEN |
ÖĞRENCİ |
OKUL |
İL |
TÜRKİYE
|
|
Toplam Öğretmen Sayısı |
Toplam Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı
|
ORTAOKUL |
14 |
116 |
7.25
|
26 |
15 |
Öğretim Yılı |
Toplam Öğrenci Sayısı |
Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı
|
2020-2021 |
195 |
-
|
2021-2022 |
206 |
-
|
2022-2023 |
142 |
2
|
Devamsızlık Nedeni İle Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı
|
||
Öğretim Yılı |
Toplam Öğrenci Sayısı |
Devamsızlıktan Dolayı Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı
|
2020-2021 |
195 |
-
|
2021-2022 |
206 |
-
|
2022-2023 |
142 |
2
|
OKUL MALİ DURUM TABLOSU
|
||||||
Harcamanın Adı |
Y ı l l a r
|
|||||
2021 |
2022 |
2023
|
||||
Gelir |
Gider |
Gelir |
Gider |
Gelir |
Gider
|
|
Kırtasiye |
- |
- |
- |
- |
11.550,00 |
- |
Temizlik |
- |
- |
- |
- |
15.267,00 |
- |
Onarımlar |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Diğer |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
T O P L A M |
- |
- |
- |
- |
- |
-
|
OKUL AİLE BİRLİĞİ MALİ TABLOSU
|
||||||
Harcamanın Adı |
Y ı l l a r
|
|||||
2022 |
2023 |
2024
|
||||
Gelir |
Gider |
Gelir |
Gider
|
Gelir |
Gider
|
|
Okul Aile Birliği |
- |
- |
47.184,00 |
17.131,20 |
- |
- |
Gelir/Gider İşlem Farkı |
|
|
30.052,80 |
|
- |
- |
T O P L A M |
- |
- |
47.184,00 |
17.131,20 |
- |
-
|
OKULUN MALİ DURUMU İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR |
Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne bağlı olan okulumuza genel bütçe hesabından düzenli olarak kırtasiye ve temizlik ihtiyaçları için okulun öğrenci ve personel sayısı oranında düzenli olarak ödenek aktarımı yapılmaktadır. Ancak Okul Aile Birliğimizin gelir durumu ise; okulumuz dezavantajlı öğrencilerin öğrenim gördüğü bir okul olması nedeniyle velilerimizin okulumuza maddi katkısı yok denecek kadar azdır. Okulumuz kantin gelirleri bulunmamaktadır; ancak hayırsever vatandaşlarımızın bağışları ile ihtiyaçlarını karşılanmaktadır. |
2023-2024 eğitim – öğretim yılı sene başı öğretmenler kurulunda alınan karar gereği okulumuzda oluşturulan kurul ve komisyonlar oluşturularak; gerekli hallerde güncellemeler yapılmaktadır.
Vizyonumuz; öğrencilerimizi istekleri ve yetenekleri çerçevesinde bir üst öğretim kurumuna donanımlı bir şekilde hazırlayarak; Türk Milletinin kültürel, manevi ve demokratik değerlerini benimsemiş, Atatürkçü, bilimsel düşünceyi rehber edinmiş, ruh, beden ve zihin yönünden sağlıklı ve dengeli yetişmiş, doğayı ve çevreyi koruyup geliştiren, dünyanın her yerinde başarılı olacağına inanmış, evrensel değerlerle birlikte milli manevi değerleri de bir yaşam şekli haline getirmiş, kendine güveni tam bireyler olarak yetiştirmektir.
Misyonumuz; Demokratik, çağdaş , Atatürkçü bir yaklaşımla teknolojiyi takip eden seçkin bir eğitim kurumu olmak ve ilköğretim çağındaki bütün öğrencilerimizin, bilgili becerili, kendine güvenen bireyler olarak yetişmelerine fırsat tanımak ve her Türk çocuğunun; dünü tanımasını, bu günü öğrenmesini, yarını paylaşarak nitelikli insanlar olarak yetişmelerini sağlamaktır. İnsanlığa, farklı düşüncelere, milli değerlere, ahlaka, ve özgürlüğe saygılı olan bir din öğretimi anlayışını öğrencilerimizin yaşam biçimi haline getirilmesini sağlamak. Ayrıca öğrencilerimizin kişisel yetenek ve zevklerine uygun, olumlu düşüncelere sahip, teknolojiyi iyi ve iyi yönde kullanabilen, liderlik vasıfları ve ekip çalışmasını başaran kişiler olarak topluma kazandırılmalarını sağlamak.
Sıra |
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılında Okulumuzda Yürütülen Projelerimiz |
Alanı |
1 |
Ödüllü Kitap Okuma Yarışması |
Kurumsal |
2 |
Ödüllü Temiz Sınıf Temiz Okul ve Temiz Çevre Projesi |
Kurumsal |
3 |
Sınıflar Arası Bilgi Kültür Yarışması |
Kurumsal |
4 |
Ödüllü Aylık Kazanım Değerlendirme Sınavları |
Kurumsal |
5 |
Kutlu Doğum Vesilesiyle 40 Hadis Ezberleme Yarışması |
Kurumsal |
6 |
Ödüllü Logo Belirleme Yarışması |
Kurumsal |
7 |
PİKTES Kapsamında Okuma Yazma Destekleme Kursu |
Kurumsal |
8 |
Halk Eğitim Kapsamında Matematik ve Fen Bilimleri Yeterliliklerini Geliştirme Kursu |
Kurumsal |
9 |
Kitap Okuma Saati Uygulaması |
Kurumsal |
10 |
Değerler Eğitimi Kapsamında ÇEDES Projesi |
Yerel |
11 |
Kahramanmaraş Bilgi İle Buluşuyor Adlı Kitap Okuma Yarışması |
Yerel |
12 |
Genç Nida Kuran-ı Kerimi Güzel Okuma Yarışması |
Yerel |
13 |
Genç Bilaller Ezanı Güzel Okuma Yarışması |
Yerel |
14 |
Akif’in Sözü, Türk’ün Özü Projesi |
Yerel |
15 |
TUGVA Vakfı Kitap Okuma Yarışması |
Ulusal |
16 |
Ufka Yolculuk Vakfı Kitap Okuma Yarışması |
Ulusal |
17 |
Peygamberimizin Hayatı Adlı Kitap Okuma Yarışması |
Ulusal |
18 |
Dilimizin Zenginlikleri Konulu Proje |
Ulusal |
19 |
E-twinning Projesi |
Ulusal |
Öğrencilerin Katıldığı Kültürel ve Sportif Yarışmalara İlişkin Dereceleri |
||
Okulun Katıldığı Yarışmalar |
Alınan İlçe Derecesi |
Alınan İl Derecesi
|
|
|
|
Bina İle İlgili Sorunlar |
2021 yılında depreme dayanıksızlığı nedeniyle almış olduğu çürük raporu sonucunda yıkılarak Sümer Ortaokulunda ikili eğitim yaparak, öğleci olarak eğitim öğretime devam etmektedir. Kurumumuza ait tüm eklentilerin yer aldığı hizmet binasına ihtiyacımız bulunmaktadır. Aksi takdir kurumumuz sürekli öğrenci kaybederek; öğrenci yetersizliği nedeniyle kapanma durumuyla karşı karşıya kalmaktadır. |
Öğretmen ve Yönetici İle İlgili Sorunlar (İhtiyaç) |
Okulumuzda norm açığı Sosyal Bilgiler ve İngilizce branşlarında öğretmenlere ihtiyacımız bulunmaktadır. Ayrıca Türkçe, Fen Bilimleri, Arapça ve Bilişim Teknolojileri alanında birer adet norm fazlası öğretmenimiz de bulunmaktadır.
|
Personel İle İlgili Sorunlar (İhtiyaç) |
Sosyal Bilgiler, Rehberlik ve İngilizce branşlarında öğretmenlere ihtiyacımız bulunmaktadır.
|
Öğrenci Kontenjanı İle İlgili Sorunlar |
Öğrenci sayımıza göre dersliklerimiz yeterli.
|
Öğrenci Devamı İle İlgili Sorunlar |
Her dönem bir – iki öğrencimizin dışında devamsızlık sorunu yaşayan öğrencimiz bulunmamaktadır.
|
Öğrenci velileriyle ilgili Sorunlar: |
Velilerimizin ekonomik durumlarının iyi olmaması öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalmakla birlikte okula maddi katkı yapmalarında imkân vermemekte.
|
15/01/2024
Mehmet DOĞAN
Okul Müdürü