2025 - 2026 eğitim - öğretim yılında Malik Ejder İmam Hatip Ortaokulu Senebaşı Öğretmenler Kurulu Toplantısı 01.09.2025 Pazartesi Günü saat 09.30'da aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere toplanacaktır. Belirtilen yer, gün ve saatte tüm paydaşların eksiksiz hazır bulunması hususunda gereğini rica ederim
GÜNDEM MADDELERİ
ü Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın okunması;
ü Gündem maddelerinin ve başlıkların okunarak varsa eklemelerin yapılması;
ü Toplantıya yazman seçimi;
ü Bir önceki öğretmenler kurulu kararlarının gözden geçirilmesi ve uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi;
ü Yaz tatilinde yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirmeler.
ü 2025/63 Sayılı Genelge hakkında bilgilendirme;
ü Bakanlık emirleri, mevzuat değişiklikleri ve MEBBİS ile Tebliğler Dergisi incelemeleri;
ü Rapor, izin işlemleri ve nöbet görevlerinin görüşülmesi;
ü Mesleki gelişim projeleri ve özlük hakları (derece-kademe, ek ders, maaş);
ü Denetim ve rehberlik çalışmaları;
ü Bayrak törenleri ve kutlama törenlerinin esasları;
ü Bakanlık kararları, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat ve resmi yazıların incelenmesi;
ü Ders ve nöbet defterlerinin işlenmesi;
ü EBYS modülü uygulama ve kullanımı;
ü Okul yönetimin verdiği diğer görevleri;
ü Bayrak törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi;
ü Personel kılık-kıyafeti ile ilgili hususlar;
ü Mesleki çalışma esaslarının görüşülmesi;
ü Öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi konusunda kurul üyelerinin Görüşlerinin alınması ;
ü Gelen/giden resmî yazı, dilekçe ve okul yönetimince yapılan duyurular hakkında kurula bilgi verilmesi ;
ü Öğretmen kılık kıyafetiyle ve okul nöbetleriyle ilgili hususların açıklanması e. okulun diğer personeli ile ilişkiler;
ü Ders dışı görevler ve nöbet uygulamalarıyla ilgili esaslar hakkında bilgilendirme yapılması;
ü Kurum kültürü oluşturulması çalışmaları hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü Mal ve aile bildiriminin yapılmasına yönelik bilgilendirme;
ü Bayrak, millî bayram özel gün anma ve kutlama törenlerinde sergilenecek ortak tutum ve davranışlar , kütüphane ve konferans salonunun kullanılışı;
ü 2025 - 2026 Eğitim-Öğretim yılı için oluşturulacak kurul/komisyonlara üye seçimleri
ü Okul içerisinde görev alanları ve görev dağılımları;
ü Sınıf / Alan Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması;
ü Okul zümre başkanının belirlenmesi;
ü Ders yılı, ders programı, ders süresi ve zaman çizelgesinin, çocuk ;kulübü ile ilgili görüşmeler;
ü Ders dağılımı ve haftalık ders programı hususlarının görüşülmesi;
ü Sınıf rehber öğretmen dağılımı ve görevlerinin görüşülmesi;
ü Sınıfların düzeni, yıllık planlar, ders planları ve özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) görüşülmesi;
ü Atatürkçülükle ve güzel dilimiz Türkçe’nin etkili kullanımı ilgili konuların işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususların görüşülmesi;
ü Ders kitapları, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyallerinin görüşülmesi;
ü Konuların işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin görüşülmesi.
ü Bir önceki yılın öğrenci başarılarının değerlendirilmesi;
ü Devam ve devamsızlık, ödül ve disiplin durumları hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü İstenen başarı düzeyine ulaşamayan öğrencilerin yetiştirilmesi için alınacak tedbirler;
ü Okuma yazma bilmeyen ve öksüz-yetim ve parçalanmış aileye sahip öğrencilerle ilgili görüşmeler;
ü Disiplin kurulu öğretmen asil ve yedek üyelerinin seçimi;
ü Onur kurulu öğretmen asil ve yedek üyelerinin seçimi;
ü İlk derslere geç gelen öğrencilerin durumlarının görüşülmesi;
ü Ölçme değerlendirme çalışmaları hakkında genel bilgilerin verilmesi;
ü Ölçme değerlendirme, e-okul uygulamaları (devamsızlık, not, davranış, okuduğu kitap girişleri, öğrenci diğer bilgi girişi vb);
ü Öğrenci devam-devamsızlık, izin, faaliyet, sevk-rapor durumları veli toplantıları ve okul demirbaşları;
ü Disiplin kuruluna disiplin cezası alması gereken öğrencilerin durumlarının değerlendirilmesi;
ü Destekleme ve yetiştirme kursları hakkında kurul üyelerine bilgi verilmesi;
ü Öğrenci kılık ve kıyafetiyle ilgili hususlar hakkında kurul üyelerine bilgi verilmesi;
ü Öğrenci nöbet uygulamaları hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü 2025-2026 eğitim yılı ders programları hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü Başarıyı artırmak için yapılacak çalışmaların görüşülmesi, eba platformu kullanımı;
ü Okul Aile Birliği oluşumu ve veli toplantılarının planlanması;
ü Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi;
ü Okul taşınırları ve ortak kullanım alanları ile okul, sınıf ve çevrenin korunması, bakımı, temiz tutulması ve tasarruf tedbirlerinin görüşülmesi;
ü Okul sağlığı ve okul güvenliği hizmetlerinin görüşülmesi;
ü Maarif eğitim modeli hakkında bilgilendirme;
ü Atatürkçülükle ilgili konuların öğretim programlarının uygulanmasına dair hususlar;
ü Kitap okuma alışkanlığı ve değerler eğitimi;
ü Toplum hizmeti çalışmaları;
ü Törenler ve belirli gün ve haftaların kutlanması ve görevli öğretmenlerin belirlenmesi.
ü Zümre toplantıları takvimi hakkında kurula bilgi verilmesi ve zümre tutanaklarının teslim tarihlerinin belirlenmesi;
ü Sınıf/şube toplantı tarihlerinin belirlenmesi;
ü Yıllık planların hazırlanması ve teslim tarihinin belirlenmesi;
ü Günlük planların ve/veya ders planlarının hazırlanması ile ilgili olarak kurula bilgi verilmesi;
ü Ortak sınav tarihlerinin belirlenmesi;
ü Atatürkçülükle ilgili konuların derslere işlenişi ile öğretim programlarına yansımasına yönelik hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü Eba etkinlikleri, eğitim aracı, yardımcı kaynaklar, mebi bireysel öğrenme materyalleri ve eba kullanımı hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü Sosyal Etkinlik Modülü hakkında bilgi verilmesi;
ü 2024 -2025 Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi ve danışman öğretmenlerin seçimi ile görevleri;
ü Sosyal Etkinlikler Kurulunun oluşturulması ve görev esaslarının belirlenmesi (Sos. Etk.Yön.mad:6), (1 müdür yardımcısı, 3 öğretmen , 2 öğrenci ve 1 veli);
ü Belirli Gün Ve Hafta Kutlamaları;
ü Yıl içinde okul, ilçe, il, yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ve yarışmalar ile geziler, öğrenci kulüp ve sosyal sorumluluk programı kapsamındaki çalışmaların planlanması.
ü Stratejik Plan hedefleri çalışmaları hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü Öz değerlendirme çalışmaları hakkında kurula bilgi verilmesi;
ü Kurul ve komisyonlara öğretmen seçimi ve görev dağılımının yapılması.
ü Rehberlik çerçeve planının hazırlanması;
ü Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu;
ü Kaynaştırma bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları (Bep-Zep,Evde Eğitim-Destek Eğitim Odası-Tedbir Kararları olan öğrenci işlemleri) ;
ü Okul Aile Birliği çalışmaları hakkında kurul üyelerine bilgi verilmesi;
ü 2025-2026 öğretim yılı 1. dönem veli toplantıları tarihlerinin belirlenmesi;
ü Okul ve yakın çevre ilişkileri hakkında kurul üyelerinin görüşlerinin alınması;
ü Mezun öğrencilerin izlenmesine yönelik yapılacak faaliyetlerin belirlenmesi.